Agentpanel

Answer Delivery Status Indicator

In LiveAgent tickets, a feature called the answer delivery status indicator can be found in each agent's email reply, located adjacent to the agent's name. This feature provides information on the status of the agent's reply - whether it has been successfully sent and received by the customer's mail server, is scheduled to be sent out shortly, is delayed, or was not delivered because the customer's mail server failed to receive it. The indicator may display any of the following four statuses:...

Ställa in aviseringar för LiveAgent i Chrome

När en besökare ringer på chatten hör du som användare ett ljud och får en pop-up avisering. Skulle din webbläsare av någon anledning stoppa aviseringar kan du enkelt ställa in det igen. * Öppna Chrome. * Klicka på Chrome-menyn Chrome menu högst upp till höger i webbläsarfönstret. * Klicka på Inställningar > Visa avancerade inställningar. * Klicka på knappen Innehållsinställningar i avsnittet Sekretess. * Välj något av följande under Aviseringar i rutan som öppnas: * Til...

Ställa in belöningar och utmärkelser i Gamification

Det skall vara roligt att arbeta med kundserviceI denna video visar vi dig hur du ställer in och anpassar er Gamification Utmärkelser och belöningar skapar en dynamiskare arbetsplattform där ni ökar produktivitet och utbildningsnivån på personalen. Vem gillar inte att få en medalj? Videomanual * Gå till Konfiguration -> System -> Gamification och sedan utmärkelser. * Här ser du alla utmärkelser som finns i grundinstallationen av LiveAgent. Det är även här som du gör alla änd...