Design & Funktion

Lägg till en chattknapp i kunskapsbanken

How to integrate chat button into customer portal If you want to display a chat button in your customer portal, please follow these steps: 1. create a chat button Configuration > Chat > Chat button > Create 2. copy chat button's integration code When you create a chat button, LiveAgent generates chat button code. Simple copy it, so you can use it in next step. 3. insert the chat button code into customer portal In agent panel navigate to Customer portal > Settings > Cust...

Använda egna typsnitt i LiveAgent

How to use custom fonts in LiveAgent A few customers have asked us if they are able to use custom fonts for different segments of LiveAgent (https://www.liveagent.se/). The answer is - Yes! We recommend to use Google Fonts - https://fonts.google.com/, since they are free, usable with different programming languages and easy-to-use. First of all, let's take a look on how to work with Google Fonts. How to work with Google Fonts: Once you reach the Google Fonts website it allows you to filte...

Ändra automatiskt välkomstmeddelande i chattrutan

Hur ändrar jag min hälsningsfras i chatten? När en besökare ringer upp dig via chatten och du klickar på svara, kommer det fram en förinställd hälsningsfras. Denna ändrar du under: Konfiguration -> Chatt -> Chattknappar Klicka på redigera och klicka på chattknappar.

Manual för Helpdesk & Kunskapsbank

Kunskapsbanken / Helpdesken kan användas internt så att kundtjänstpersonal snabbt hittar relevant information eller så kan den användas publikt så att kunder och besökare snabbt hittar svar själva. Även när kundtjänsten inte är online. Den används även för att tillhandahålla ett kundforum och får att fånga feedback från kunderna. Du behöver anpassa den till ditt företag. Lägg till information i din Helpdesk. Gå in på Helpdesk -> Kunskapsbank -> Skapa Här kan du välja mellan Ar...

Ändra footer och header i helpdesken

How to change customer portal header and footer in Montana theme New Montana theme in LiveAgent is coming with it's own header and footer. This header and footer can be customized directly in your LiveAgent agent panel > Customer portal > Settings > Customize design >Design > Own HTML Video Guide: You can replace our default header and footer with your own custom HTML codes. Feel free to use our default header and footer codes below as inspiration. This is the origina...

Skicka automatiska svar när kunder hör av sig via e-post

Autosvar Du kan enkelt skicka ett "Autosvar" (_Tack för att du hör av dig. Ditt ärende är nu mottaget och vi kommer...._) när kunden tex. har lämnat in ett nytt ärende. Detta görs genom Automatisering som du hittar under Konfiguration -> Automatisering -> Regler * Välj: Ärende s kapat från mail * Välj åtgärd: Skicka mail till och "Begärare" * Skapa ditt svarsmail och klicka på spara. Färdigt!

Skapa chattknapp i andra språk

Hur lägger man till ett nytt språk? 1. Börja med att aktivera (importera) språket. Detta gör du på Konfiguration -> System -> Språk -> Importera språk. 2. Sedan skapar du en avdelning för det språket. Exempelvis (Kundtjänst EN). Konfiguration -> Avdelningar -> Skapa avdelning 3. Nu kan du skapa e-postmallar i ett annat språk för den avdelningen. Konfiguration -> E-post -> Kundmallar -> Skapa Avdelningsspecifika mallar 4. Nu är det bara att skapa en...

Hur du ändrar Montana footern i din Helpdesk - portal

The Montana theme in LiveAgentit's own footer. This footer can be customized in LiveAgent agent panel >Customer portal>Settings>Customize design>Design>Own HTML You are able to edit the footer theseways: * You can specify completely your own customer portal footer for Montana theme. Feel free to do it in:Customer portal>Settings>Customize design>Design>Own HTML * Or you can copy paste following_(original)_footer HTML code and customize it._(Change the links ...