Manual för Helpdesk & Kunskapsbank

Kunskapsbanken / Helpdesken kan användas internt så att kundtjänstpersonal snabbt hittar relevant information eller så kan den användas publikt så att kunder och besökare snabbt hittar svar själva. Även när kundtjänsten inte är online.

Den används även för att tillhandahålla ett kundforum och får att fånga feedback från kunderna. 

Du behöver anpassa den till ditt företag.

 

Lägg till information i din Helpdesk.

Gå in på Helpdesk -> Kunskapsbank -> Skapa

Här kan du välja mellan Artikel, Kategori, Forum och Förslagskategori. Kategorier är bra för att kunna dela upp de olika artiklarna.

 

När du skapar en ny artikel redigerar du den som i ett vanligt ordbehandlingsprogam. Du kan även ange nyckelord som indexeras samt välja om artikeln skall vara internt för er eller publikt för alla besökare.

 

Anpassa din Helpdesk

Gå in på Helpdesk -> Inställningar -> Anpassa utseende

 

Ladda upp din egna logga.

 

Välj ett tema

 

Ändra färgsättningarna så att de passar ditt företag.

 

Skapa din egna Header och Footer. Du hittar exempelkod under: https://support.liveagent.se/index.php?type=page&urlcode=240841&title=%C3%84ndra-Header-och-Footer-i-Helpdesk